Habe ein Polygon-Objekt erstellt, welches ich mittels "scale x = -1" spiegeln mußte. Nun sind aber anscheinend die Normalen der Polygon-Flächen in die falsche Richtung. Wie kann ich die Normalen ändern?
mfg
Habe ein Polygon-Objekt erstellt, welches ich mittels "scale x = -1" spiegeln mußte. Nun sind aber anscheinend die Normalen der Polygon-Flächen in die falsche Richtung. Wie kann ich die Normalen ändern?
mfg
Warum hast du es mit "scale x = -1" gespiegelt und nicht mit dem Spiegelungstool, damit geht es ohne Probleme!
Spiegelungstool? Aha, na das kenn ich leider nicht. Wie finde ich das?
mfg
Ich habe letztes Jahr den Maya "Kurs" gemacht und da mir auch das wichtigste Zusammen geschrieben, da man sowas schnell vergisst, und in meinen Aufzeichnungen steht dazu drinnen das das so geht (PS: Habe im Anhang die Datei angehängt, aber war nur ne Zusammenfassung von mir und hatte nie Zeit die schön zu machen):
Objekt spiegeln Polygons/ Polygons Mirror Geometry
Da das Interface seit letztem Jahr umgebaut wurde, geht das in der neuen Version nicht, sondern nur bei den alten (da ich nicht weiß welche Version du hast, habe ich eben das geschrieben da das bei Maya 7 und davor so gehen sollte, und die folgenden Sachen sollten bei Maya 7 und das am Schluss nur bei Maya 8 so gehen)
ZitatThe Duplicate Special feature lets you copy any object across the X, Y, or Z axis using the object’s pivot point as a reference point. Duplicating an object in this way creates an identical copy that is separate from the original. To mirror a polygon mesh across its pivot point using the Duplicate Special feature
- Select the polygon mesh and choose Edit > Duplicate Special >
- Set the Translate and Rotate values to 0.
- Set the scaling to -1 for the axis (X, Y, or Z) across which you want to mirror the polygon mesh.
- Click Duplicate Special.
Denke das du es so gemacht hast... und so solltest du die normalen wieder gut hin bekommen
ZitatAlles anzeigenSelected faces, then extract: Maya reverses the normals on the selected faces and then extracts, or splits the vertices.
Selected faces :Maya reverses the normals on the selected faces. This is the default setting.
Note
The Reverse option can result in non-manifold geometry, where polygons that share an edge have reversed normals. Some tools cannot work with non-manifold geometry. See Clean up, simplify, or validate meshes.
To avoid creating non-manifold geometry, use the Select faces, then extract option. This option splits vertices so as not to create non-manifold geometry.
All faces in the shell
Maya reverses the normals on all (selected or unselected) faces in the shell.
Besser von Haus aus finde ich die Methode
ZitatUse the Mirror Geometry feature when you have created one half of a model and want to create an identical duplicate mirrored half. The original half of the polygon mesh is duplicated across an axis of symmetry based on its bounding box or pivot point. You can also merge the duplicated polygon mesh with the original mesh to create one resulting polygon mesh.
To mirror a polygon mesh across its bounding box using the Mirror Geometry feature
- Select the polygons and choose Mesh > Mirror Geometry > .
- Choose the direction to mirror the polygons and whether to merge the duplicated polygons into the original mesh.
- Click Mirror.
bzw das ist auch gut
ZitatYou can model a polygon mesh and then copy it across a user defined axis of symmetry using the Mirror Cut feature. The Mirror Cut feature lets you manually position the axis that the mesh will be duplicated across. You can also merge the duplicated polygon mesh with the original mesh to create one resulting polygon mesh. Mirror Cut can provide for interesting symmetry results depending on where you locate the axis of symmetry.
To model a polygon mesh symmetrically with Mirror Cut
- Select a polygon mesh.
- Select Mesh > Mirror Cut
- Use the manipulator to adjust the plane of symmetry.
Note
- If you position the plane of symmetry so it is beyond the positive edge of the original object, then both the original object and its mirror image will disappear (except for one face on each). If you want to mirror the object in the direction of its positive edge, then move the symmetry plane so it intersects the original object and rotate the symmetry plane 180 degrees.
- When you delete history of an object on which you have applied Mesh > Mirror Cut, the plane of symmetry is not deleted. You must manually delete the plane of symmetry.
Ok, vielen dank für die ausführliche Hilfe. Habs jetzt mit dem "mirror cut" gemacht und es hat super funktioniert.
mfg
Vielleicht hat jemand das gleiche Problem wie ich.
Nachdem das Modell fertig war, wollte ich es wie beschrieben an der x-Achse spiegeln. Dummerweise hat Maya bei -1 @ x alle Teile auseinander gerissen.
Die Lösung war ein "Combine" auf alle zu duplizierenden Teile anzuwenden. Dann -1 @ x und dann wieder "Seperate" - steht unter "Combine".
Hoffe mal das hilft noch jemandem.
Gruß
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